Comunicat de presă
16 septembrie 2017
Ca urmare a neînțelegerilor apărute în spațiul public privind mandatele de siguranță națională, SRI face următoarele clarificări:
Deciziile instanței europene precum și a celei constituționale, au impus în anul 2004 modificarea procedurii de obținere a mandatului de securitate națională pană atunci reglementată de Legea nr.51/1991, în sensul eliberării acestuia de către un judecător.
Întrucât la acel moment, era în procedura parlamentară proiectul de lege privind prevenirea și combaterea terorismului, decizia forului legislativ a fost de includere a modificărilor legislative privind procedura de solicitare și eliberare a mandatului de securitate națională pentru toate categoriile de amenințări la adresa siguranței naționale, în corpul respectivului act normativ(535/2004).
Ca atare, în perioadă 2004-2014 (moment la care Legea 51/1991 a fost modificată și reintrodusă procedura de obținere a acestui act) temeiul de eliberare al mandatului de securitate națională, indiferent de domeniul în care a fost luat, l-a constituit Legea privind prevenirea și combaterea terorismului.
Astfel, pornind de la faptul că în toate mandatele eliberate în această perioadă se regăseste precizat ca temei al obținerii Legea nr 535/2004 se încearcă să se acrediteze ideea că acestea ar fi fost obținute prin invocarea unor amenințări din domeniul terorismului.
Socializăm!
riscurilor teroriste